Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılmalıdır
Seo uyumlu iyi bir makale yazabilmek için bazı kurallara dikkat etmemiz gerekmektedir. Günümüzde birçok arama motoru bulunmaktadır. Google ve Yandex gibi, bu arama motorlarında listeleme kriterlerine uygun bir biçimde yazılan makalelere Seo Uyumlu Makaleler denilmektedir.
- Ana Başlık
- Alt Başlıklar
- İçerik
- Toplam Kelime Sayısı
- İçerik ve Görsellik
- İçerik Bağlantıları
A ) ANA BAŞLIK
Başlıklar
- Başlık anahtar kelimeyi içermesi gerekir.
- Başlık kesinlikle anahtar kelime ile başlanması gerekir.
- Başlık en az 3 kelimeden oluşması gerekir.
- Başlık en az 75 karakter içermesi gerekir.
Google arama motorunda tarama yapıp başlık kaç karakterden oluştuğuna bakılmalıdır.
B ) ALT BAŞLIKLAR
Kaliteli ayçiçek yağı nasıl anlaşılır?
H tagı, Ne anlama gelir ve Ne işe yarar?
- H tagi arama motorunun yazılardaki başlık hiyerarişisini tanımlayabilmesini ve metinleri sınıflandırılmasını sağlamaktadir.
- Metinleri siteye girişini yapabilmeniz için bunu bilmeniz ve uygulamanız gerekmektedir.
- Sipariş üzerine web sitesine içerik girişi yapmasanız bile yazdığınız makalenizi satın alacak kişiye H tagları ile göndermeniz gerekir. Çünkü konu hakkında bilginizi göstermeniz oldukça önemlidir.
- Web site panellerinde başlıklara tag atamaları sağlayacak editörler bulunmaktadır. Eğer panel yoksa HTML ve stetik bir düzeyde yapmanız gerekmektedir. Böylece cümlenin başına H açılış tagı ve cümlenin sonuna H kapanış tagı yerleştirilerek yapmanız mümkündür.
<h1>ayçiçek yağı türleri nelerdir?</h1>
- İlk başta daima h1 tagı olması gerekir. Daha sonra h2, h3, h4 diye h6 ya kadar devam edilir.
- Örneğin, bir başlık h3 tagı kullandığımızı düşünelim. Daha sonra tekrar h2 tagı kullanabilir miyiz? Sorusuna vereceğim yanıt ise elbette kullanabilirsiniz. İddaa edildiği gibi SEO kurallarına aksine kullanılabilmektedir. Çünkü hiyerarşik düzeyde iki ya da daha fazla 2. Derecede öneme sahiptir. Aynı zamanda kapsayıcı alt başlığımız olabilmektedir.
Örneğin,
- Ana başlığı kontrol ettiğimizde (<h1>ay çiçek yağı nedir?</h1>) Elbette, H! tagı içerisindeki bir ana başlıktır. Ancak iki tane daha eşit öneme sahip alt başlık bulunmaktadır. Bunlardan biri ayçiçek yağı türleri nelerdir? Diğerinde ise kaliteli ay çiçek yağının özellikleri nelerdir? Başlıklar bulunmaktadır. Elbette, bunlarda da H3 taglı alt başlıklar vardır. Böylelikle H3’den sonra H2 kullanılmış olunur.
- Alt başlıkların önem sıraları farklı olabilmektedir. Yani demek istediğim şey, H2, H3’ün altında kullanıldığı zaman, H3’ten sonra daha az öneme sahip bir başlık olduğu düşünülemez. Çünkü o da kendi hiyerarşi içinde bir üst başlık olmasıdır.
C ) İÇERİK
Metin anahtar kelimelerinin oranının matematiksel olarak hesaplanabilir. Ayrıca metin içerisindeki kelime sayısının toplam kelime sayısına bölünerek çıkan sonuç 100 ile çarpılarak bulunur.
Anahtar Kelime Oranı = ( Anahtar Kelime Sayısı / Toplam Kelime Sayısı ) * 100
D ) TOPLAM KELİME SAYISI
Bir makalenin içeriği kaç kelimeden olması gerektiği konusunda birçok doğru yanlış ifadeler geçmektedir. Kimisi yazı ne kadar uzun olursa o kadar iyi olduğunu söylerken, kimisi ise 200 kelimelik yazı yeterli olduğunu söylemektedir. Ancak her iki söylemde doğru değildir. Aslında yazdığınız makalenin konusuna göre kelime sayısı değişir. Örneğin, sağlık veya bilim ile ilgili bir makale yazılırsa 200 kelime kesinlikle yeterli olmayacaktır. Güzellik ürünleri ya da gıda maddeleri konusunda bir makale yazıldığında, gerekli olan bilgi özetlenerek yazılır. Bu da 300 kelimelik makale yeterli olduğu düşünebilir. Ayrıca yazılan anahtar kelimelerde daha önce içerik üretilmemişse yani çok az üretiliyorsa 100 kelime bile yeterli olabilir. Aslında yazmak istediğiniz konuyu araştırmak gerekir. Yani daha önce yazılmış olan makalelere bakılabilir. Google da ilk sıralarda listelenen makalelerin kelime sayısına bakmak yararlı olacaktır. Bir makalenin kelime sayısı ortalama 500 kelime olması gerekmektedir. Aslında, bir makalenin kelime sayısı talep eden kişinin isteğine bağlı bir durumdur.
İçerikte kesinlikle konu ile ilgili birkaç görsel bulunması gerekmektedir. Bu görselleri hem dosya uzantılarında hem de alt etiket dediğimiz tanım etiketlerinde de kesinlikle anahtar kelime yer alması gerekmektedir. Aynı zamanda anahtar kelimeler, .jpg’ den önceki bölüme tireli yazılması yeterlidir. Ayrıca Alt tagları yine içerik editörleri ile ayarlanabilir. Örneğin, Wordpress klasik editörde fotonun üzerine tıklandığı zaman, anahtar kelimeyi kopyalayıp yapıştırıldığında görsele bu tag işlenmiş olur. Aynı zamanda bu işlemi HTLM’ de bunu yaparsanız. Alt eşittir çift tırnak içerisinde anahtar kelimesi yazılabilir. Ayrıca görselleri yüklemeden önce JPEG mini gibi ücretsiz kayıp sıkıştırma programıyla sıkıştırılarak boyutlarını azaltılabilir.
İçerikte kesinlikle anahtar kelimelerden, konu ile ilgili olarak içeriğe sahip başka bir sayfaya link verilmesi gerekmektedir. Ayrıca başka bir sayfadan da makaleye aynı anahtar kelime üzerinden link verilmiş olması gerekmektedir. Link kesinlikle anahtar kelimeye çaplanmış olması gerekir.
Hiç yorum yok